یکشنبه ۲۲ مهر ۱۴۰۳ |۹ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 13, 2024
تصاویر/ آیین عبادی سیاسی نماز جمعه ماکو

حوزه/ حجت الاسلام هاشمی گفت: مهمترین پیام گفتاری و عملی شهید سیدحسن نصرالله این بود که در مسیر مبارزه ناامید و پریشان نشوید؛ در حقانیت و پیروزی این مسیر تردید نکنید؛ بر تلاش و توان خود بیفزایید؛ همبستگی خود را دوچندان کنید؛ در برابر دشمن متجاوز و متعرّض با تقویت ایمان و توکّل مقاومت کنید و او را ناکام بگذارید.

به‌ گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت‌الاسلام سید محمد هاشمی، امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهرستان ماکو که در مسجد جامع این شهر برگزار شد، با اشاره به این‌که شهادت سید نصرالله فرصت امت‌سازی در جامعه اسلامی را فراهم کرد، اظهار داشت: اصلی‌ترین دغدغه و مطالبه ولیّ امر مسلمین جهان از دنیای اسلام، تحقق واقعی امت اسلامی است. و خون شهید سید حسن نصرالله و شهادت وی ظرفیت امت سازی را فراهم کرده است.

وی تصریح کرد: رهبر انقلاب اسلامی در نماز جمعه نصر تهران با اشاره به شهادت سید حسن نصرالله به آیه ولایت اشاره کردند و نتیجه این ولایت و همبستگی را، خدای متعال رحمت الهی معرفی می‌کنند و اگر مسلمانان با یکدیگر پیوند و ارتباط و همکاری و همدلی داشته باشند، رحمت خداوند شامل‌حال‌شان می‌شود.

امام جمعه ماکو خاطرنشان کرد: سیاست قرآن برای مسلمانها این است که ملّتهای مسلمان، با یکدیگر همبستگی داشته باشند تا حکمت و عزّت خداوند پشتیبان آنها باشد و در اثر آن بر همه موانع غلبه پیدا کنند و بر تمامی دشمنان پیروز شوند؛ این امر نیز در واقع همان منطق قرآن و سیاست قرآن است.

وی گفت: نقطه مقابل این سیاست، سیاست تفرقه‌افکنی دشمنان اسلام است؛ لذا ملّتها باید بیدار باشند، و وقتی دیدند دشمن سراغ یک ملّت دیگر رفته، خود را با آن ملّت مظلوم و زیر ستم شریک بدانند، به او کمک کنند، با او همکاری کنند تا دشمن آنجا موفّق نشود.

امام جمعه ماکو افزود: مهمترین پیام گفتاری و عملی شهید سید حسن نصرالله در حیات دنیایی‌اش این بود که در مسیر این مبارزه ناامید و پریشان نشوید؛ در حقانیت و پیروزی این مسیر تردید نکنید؛ بر تلاش و توان خود بیفزایید؛ همبستگی خود را دوچندان کنید؛ در برابر دشمن متجاوز و متعرّض با تقویت ایمان و توکّل مقاومت کنید و او را ناکام بگذارید. امروز هم خواسته سیّد شهید ما از ملّتش، و از جبهه مقاومت، و از تمامی امّت اسلامی همین است.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری در فرازی از پیام خود به مناسبت شهادت دبیر کل حزب الله لبنان فرمودند: «سید مقاومت یک شخص نبود، یک راه و یک مکتب بود، و این راه همچنان ادامه خواهد یافت.» لذا نقش سید مقاومت در ساختار حزب الله لبنان مکتب محور بود، نه شخص محور.

حجت‌الاسلام هاشمی بیان داشت: امروز هیچ مسلمانی نباید در مقابل نسل کشی و کودک کشی رژیم صهیونیستی که در غزه و فلسطین و لبنان و یمن انجام می‌دهد، بی‌تفاوت باشد. امروز هرکس به هر اندازه که قدرت و توان دارد، باید به آنها کمک کند. این در واقع، خواسته سید حسن نصر الله و مقام معظم رهبری است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha